Poproszę ładne znaczki…

Zabawa w Postcrossing to nie tylko otrzymywanie pocztówek i oczekiwanie na nie, ale również wysyłanie różnych kartek w świat. Zawsze, gdy wylosujemy osobę, do której mamy posłać pocztówkę, zastanawiamy się, co może jej się spodobać, czy będzie zadowolona z naszego wyboru, czy utrafimy w jej gust. I chociaż zgodnie z regulaminem portalu, nie ma obowiązku dostosowania się do preferencji uczestników zabawy, to jednak przyjemnie jest, kiedy wysłana przez nas kartka spodoba się adresatowi.

Podobnie jest ze znaczkami. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z Postcrossingiem, nie zastanawialiśmy się specjalnie nad wyborem znaczków. Okazało się jednak, że niektóre osoby oprócz pocztówek zbierają również znaczki i proszą, aby były… ładne 🙂

Pierwsze znaczki, które kupiłam, przedstawiały  czerwoną różę i pięknie prezentowały się na pocztówkach.

Chcąc wysłać kartkę priorytetem, wystarczy dokleić znaczek ze słonecznikiem. Razem wyglądają bardzo ładnie i kolorowo!

Kiedy następnym razem wybrałam się na pocztę, aby kupić kolejny zapas znaczków, tych z różą już nie było. Pani w pocztowym okienku zaproponowała mi niezbyt interesujący moim zdaniem znaczek z koziorożcem. Chcąc nie chcąc, nabyłam tylko tyle, ile miałam kartek do wysłania. Pomyślałam, że wybiorę się do innego nieodległego i nieco większego urzędu  pocztowego i tam dokonam bardziej satysfakcjonujących zakupów. Niestety, musiałam się rozczarować. W sprzedaży były tylko znaczki z koziorożcem 😦

Na jednym z blogów dotyczących Postcrossingu autorka podzieliła się swoim pomysłem kupowania znaczków w sklepie internetowym Poczty Polskiej. Skorzystałam z jej rady i jestem bardzo zadowolona. Pomijając fakt, że nie muszę już chodzić do urzędu pocztowego, to jedną z większych zalet takich zakupów jest bardzo duży wybór dostępnych znaczków. (http://www.filatelistyka.poczta-polska.pl/sklep_pl/index.php5)

Mogę teraz bardziej dostosować znaczki do preferencji i zainteresowań różnych osób. Muszę również przyznać, że jestem mile zaskoczona urodą naszych polskich znaczków. Dla  interesujących się filatelistyką to pewnie nic nowego, ale ja do tej pory bardzo rzadko je kupowałam. Jak dowiedziałam się, ze strony Poczty Polskiej, każdego miesiąca emitowanych jest kilka znaczków. Na przykład na rok 2017 zaplanowano emisję 81 znaczków pocztowych.

Oto kilka znaczków, które wraz z pocztówkami wysłaliśmy w świat:

1. Postcrossing uhonorowany polskim znaczkiem. Bardzo nam się podoba i chętnie naklejamy go na pocztówki. Znaczek o tej tematyce dostaliśmy również z Austrii.

2. Ryby zagrożone wyginięciem. Dwa razy wysłaliśmy go osobom, które interesują się wędkarstwem. Były zadowolone.

3.  Polskie produkty regionalne – świetne znaczki do promowania Polski 🙂

4. Znaczki na Boże Narodzenie i Wielkanoc

5. Drewniane cerkwie w Kwiatoniu i Drohobyczu – zabytki wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO

6. Geralt z Rivii – ten znaczek wzbudził najwięcej entuzjazmu u Stanleya z Malezji.

Oto co napisał do nas w mailu, kiedy otrzymał kartkę:
“Hi, thank you so much for this wonderful card. It really did showcase the beauty of the city. Cracow looked so beautiful and I am especially delighted to see the witcher stamp too! I myself play the witcher games and think it is awesome. :)”

Przyjemnie jest sprawić komuś radość za sprawą małego znaczka, który przebył ponad 9 tysięcy kilometrów! 🙂

 

 

Skomentuj

