Same plusy dodatnie ;)

Po pięciu miesiącach wysyłania pocztówek  śmiało mogę stwierdzić, że  zabawa w Postcrossing okazała się strzałem w dziesiątkę! Dlaczego? Oto lista plusów dodatnich 😉

+ Przede wszystkim jest urozmaiceniem naszej codziennej, nie zawsze wesołej egzystencji. Pocztówka znaleziona w skrzynce naprawdę potrafi rozjaśnić dzień, a przede wszystkim wywołać uśmiech na naszych twarzach! Najczęściej syn wyjmuje kartki ze skrzynki i każe nam zgadywać skąd tym razem przyszły. Emocje i zabawa są przy tym ogromne!

+ Podobną radość wywołuje wiadomość z serwisu, że któraś z wysłanych przez nas kartek właśnie dotarła do adresata. Te maile zawsze zaczynają się słowami: „Hurray! Your postcard  arrived!” To nas cieszy, ponieważ oznacza, że niechybnie ktoś inny wylosuje nasz adres.

+ Powiększamy naszą kolekcję pocztówek. My preferujemy kartki z widokami miast, znanych miejsc, zabytków, a także mapy. Postcrossing jest naszym sposobem na podróżowanie. Czyż nie jest to hobby stworzone w sam raz dla takich ludzi jak my? Siedząc w domu, możemy jednocześnie podróżować po całym świecie!

+ Zwiedzamy, ale i kontaktujemy się z osobami w różnym wieku, z różnych krajów, kultur, religii. To takie ekscytujące! Ludzie piszą nam o swoich zainteresowaniach, planach, rodzinach… Po otrzymaniu kartki wysyła się za pośrednictwem serwisu maila z podziękowaniem, więc jest jeszcze dodatkowy kontakt. Pięknie napisał do nas w mailu Brian z Wielkiej Brytanii:  „It is so good to hold out the hands of friendship across the world like this.
W ten sposób podróżując, poznajemy tylu nowych ludzi!

+ Ćwiczymy swój angielski! Ja ostatnio miałam kontakt z tym językiem na studiach. Teraz muszę się dobrze postarać, aby napisać sensownie kartkę czy maila. Podobnie jest z odczytywaniem. Oboje z Pawłem szperamy w internetowym tłumaczu, aby zrozumieć co autor chciał nam przekazać 🙂

+ Poszerzamy naszą wiedzę o świecie. Sprawdzamy w internecie informacje o wszystkich krajach i miejscowościach, z których przychodzą kartki, wyszukujemy wiadomości o zabytkach i miejscach widocznych na zdjęciu.

Nasza zabawa wywołuje u Pawła zainteresowanie i ożywienie, trochę radości i uśmiechu. Jest to ważne, szczególnie, teraz kiedy  nie pracuje, a każdy jego dzień jest pełen smutnych myśli i poczucia, że nie ma już na co czekać.

Oto kilka pocztówek od naszych „znajomych” z innych krajów:

 

7 uwag do wpisu “Same plusy dodatnie ;)

  1. Xeronii

    Fajna sprawa, szkoda że ludzie odchodzą od pocztówek i listów 😦 otwieranie koperty było czymś magicznym, no i frajda z czytania. Pozdrawiam !

  2. Marek

    Hha, nie wiedziałem w ogóle, że coś takiego jak postcrossing istnieje – chyba muszę spróbować! 🙂
    Przed wielu laty istniał taki tygodnik ogłoszeniowy KONTAKT (nie wiem czy jeszcze jest na rynku) i za jego pośrednictwem można było wejść w kontakt korespondencyjny z osobami z wielu różnych krajów. Ja byłem zainteresowany Anglią, w której istniało wówczas współpracujące pismo LOOT (i może istnieje dalej…?) Wysłałem wówczas taki rodzaj krótkiego ogłoszenia-zaproszenia do kontaktu i otrzymałem mnóóóóóóóóstwo listów! Wybrałem parę osób, innym podziękowałem za odpowiedź i potem miałem wielką przyjemność z korespondencji a zarazem rozwijania języka angielskiego. Tak się złożyło, że z jedną z tych osób weszliśmy nawet w na tyle bliską relację, że byłem byliśmy wzajemnie swoimi gośćmi w Warszawie i Londynie. A jeszcze z dwiema innymi spotkaliśmy się, kiedy byłem w Londynie. Była to wówczas dla mnie fantastyczna przygoda i duże życiowe doświadczenie. Pozdrawiam – M.

  3. K

    Taka myśl mnie naszła, że mając adres w wielu przypadkach można zajrzeć niemal do ogródka (jeśli taki ma!) osoby od której otrzymało się kartkę! Google maps czy inne mapy satelitarne dostępne online. 🙂

Skomentuj

